t>

Breaking News

Ada Sebab Anda Patut Biarkan Sahaja Orang Ramai Suarakan Kemarahan Kepada Pembunuh..

Oleh : Safura 

Terjemahan oleh : Amazing Nara

Secara peribadi, saya terkesan kerana saya pernah dan masih menjadi ahli keluarga mangsa bunuh.

Maafkan saya kerana terlalu emosional tentang kes Nhaveen dan Zulfarhan. Saya cuma terkejut kerana ramai orang seolah-olah ingin mengetepikan perkara ini dan melupakannya.

Saya tak pernah terfikir akan menceritakan semua ini di Internet tetapi ibu, adik lelaki saya (dia berusia lima tahun) dan pembantu rumah saya, kesemuanya dibunuh lapan tahun lalu.

Seorang perompak masuk ke rumah kami dan mengambil nyawa mereka di waktu siang. Kes ini diberitakan dengan meluas pada tahun 2009.

Anda tahu di mana pembunuh itu sekarang? Dia dilepaskan oleh mahkamah. Dia menikmati hidupnya dan bebas menonton wayang.

Dan apa berlaku pada saya dan ahli keluarga saya? Setiap seorang dari kami masih berjuang meneruskan hidup.

Kadangkala di waktu malam saya menangis dengan tiba-tiba, mempersoalkan hidup saya dan mengapa ahli keluarga saya pergi sebegitu.

Ibu ialah tunjang hidup saya dan kini dia tiada.

KERANA SESEORANG MASUK RUMAH KAMI DAN BUNUH DIA.

Anda tak tahu betapa sukar untuk saya bertahan selama lapan tahun, cuba untuk menjadi kuat demi adik perempuan saya.

Jika identiti pembunuh itu didedahkan kepada umum mungkin dia tak menikmati hidupnya seperti sekarang.

Sekurang-kurangnya dia menerima akibat atas penderitaan saya.

Tetapi tiada sesiapa pun yang bertanggungjawab kerana mengambil nyawa ibu dan adik saya dan membuat hidup saya sengsara.

Orang ramai hanya lupakan begitu saja. Ibu saya pergi sia-sia.

Perkara ini mungkin mengejutkan beberapa orang yang mengenali saya di dunia sebenar, tetapi inilah kebenarannya. Manusia dibunuh, dan begitulah ketidakadilan hidup ini.
Saya tidak menyokong buli siber atau apa. Hujah saya di sini ialah untuk memberitahu orang ramai budaya membela atau bersimpati pada pembunuh mempunyai kesan terhadap ahli keluarga mangsa.

Sekiranya anda saudara/rakan pembunuh, janganlah marah pada orang ramai yang menunjukkan atau menyuarakan kemarahan kepada golongan ini.

Mereka bunuh mangsa dengan kejam menggunakan tangan mereka sendiri, jadi biar mereka bayar harganya. Ia tentang sebab musabab dan akibatnya.

Tetapi jika anda tidak bersetuju, terpulanglah pada anda. Cuma jauhkan diri anda dari saya.

Hanya ini saja tempat di mana suara saya didengari ramai. Jadi biarkan saja saya di sini. Sekian.